2022グランプリ作品
WEB上にアップされている作品の無断利用を禁じます。
-
Chemistry
Momo
人と関わるのは得意ではない。でも関わり方について思いを馳せることがよくある。その人と私とが持っている物を共有したり交換したりしながら、新しい反応を作っていく。楽しいと感じる時もある。
入選作品
受付順に掲載しています。
ACIオーディション2022
応募作品一覧
WEB上にアップされている作品の無断利用を禁じます。
応募作品一覧には受付順に掲載されます。
-
マンハッタン&ハドソンリバー
-
不思議な部屋の変な住人
-
BANZAI ドリーム
-
記憶のトポスⅡ 幻化
-
祈りの花
-
大動脈の移動
狩野慎太朗
私と人工知能の合作。気分が赴くまま描いた作品を人工知能が処理した結果、何だか血管の塊のようなモノができあがりました。あなたはこの作品が何に見えて何を感じますか?それが唯一の答えです。
-
虎
-
家貓嘔吐
-
i'm going to buy ice.
-
sunrise
-
Friend
ひらやま彩
I continue to paint portraits based on the concept of "people I confront and their memories. I cannot understand 100% of the other person in front of me or create a perfect 3-D rendering in 2-D, but my eternal challenge is how much I can capture and express the impression of that person in my eyes and mind.
-
藍色之蔭
-
いつの日か
-
為愛而生
曾士原
If you need love,just believe in love,if life is a roller coaster on the difficult road,just to pretend to ride a spinning bike,we can enjoy it by sweating it out like crazy,so we could believe in love at all times,OK whatever,be a grateful reflection of what you'd like to receive.
-
凋01
-
flower
菊地勝馬・松崎元汰
松崎の写真を菊地が大胆かつ抽象的にアレンジしたコラボ作品「flower」。もともとの写真は松崎の作品の中でも特に静ずけさと重厚感のある色使いが特徴の作品だが、そこに菊地の得意とするダイナミックな色使いや抽象表現が加わることで、新たな作品に生まれ変わった。
-
Mortality
菊地勝馬・松崎元汰
生死観をテーマに創作した松崎の花の写真に菊地がグラフィックデザインを加えたコラボ作品「Mortality」。鮮明な色使いと崩壊や損壊のデザインを融合させることで生死観というテーマを愚直に表現した作品。
-
Implication
菊地勝馬
「過去の自分」「周りから見た自分」「将来の自分」という3つのテーマをもとに制作された3つの別作品の色要素を取り入れて一つのまとめた抽象画「Implication」。様々な角度から自分を見つめ直した各作品の一番印象的で強い色を取り出し重ね合わせることで、自分のアイデンティティを表現した作品。
-
六月のかーねーしょん
-
日台折衷
-
雨季
-
幻
-
島嶼與鯨
-
2022年
-
我房間與藍色外套
-
Qui ne tente rien, n’a rien!
-
City
-
I hope you feel better soon.
-
include
-
both
-
幸福漫步
曾士原
♡The tender cotton wind blows gently to the beautiful garden, we always breeze the fresh happiness in the air, walk and enjoy through the garden with leisure time, and cherish the wonderful moments with charitableness.
♡Finally, we could still find heaven and wonderment. -
影
-
蘇
-
昴咪的冒險日記
-
Chemistry
Momo
人と関わるのは得意ではない。でも関わり方について思いを馳せることがよくある。その人と私とが持っている物を共有したり交換したりしながら、新しい反応を作っていく。楽しいと感じる時もある。
-
川面 バブルの向こう
-
"I'm here, I'm here"
Kasuga_Yoshinori
この作品は20年前の服を裁断し貼り付けペイントしています。地球に優しい行為、ということもありますが、単純に捨てられる運命だった生地が生まれ変わり、何か美しいと感じる作品になっていれば嬉しいです。"I'm here, I'm here"
-
winter
-
石ノ花
-
ネスト
-
火焰熱狗寶
-
Naughty cat.
-
Gentle lovebird
コシノナツキ
イギリスのジェントルマンのようにオシャレをしたコザクラインコを描きました。英語圏ではラブバードと呼ばれ、とても愛情深いことからその名がついたそうです。「優しい」「親切な」という意味を持つ”Gentle”とかけて表現しました。
-
一方天地
-
與月亮泡澡
-
心浪 • 芒
-
幽靈少女
-
喵團和氣
-
Multiple realities of the city
-
信者
馬崇舜
從古至今少不了流言蜚語,現在資訊發達的社會中我們尋找的消息又是否正確呢?在接收這些知識來源中,我們深信著,捍衛著,慢慢變的著魔,成為追隨者或許在其他人也眼中,我們可怕,恐怖且不可理喻,但那何嘗不是種幸福呢?在我這一系列的作品中,我參考許多神話,而洛夫克拉夫特的克蘇魯神話體系深深植入我心,所以許多的細節中有洛夫克拉夫特的元素,像是佈滿牙齒的身體,毫無頭緒的裝飾,海洋及宇宙的映象等等.再結合妖言惑眾的魔女,創作出許多許多詭異的先知
-
孤獨
-
靜夜
-
愛與孤獨一號
-
同心圓-小屋Ⅶ
吳建興
《同心圓-小屋Ⅶ》作品,透過刀子的任意組合,亦反映創作者自身對家的狀態。一種不穩定的生活與心理的狀態。刀子的組成在堆疊中會有傷害自身的危險,必須透過組裝演練才能完整將之組合起來。組構的過程,正如同建立一個“家”的概念,反映了我在生活中,面對生活的態度,也如同年記憶中,以玩巧拼遊戲的方式完成,《同心圓-小屋》正是在每一個階段的心境下,隨著思考及經驗的不同,也隨之變化。
-
熊本火之國
-
信者
馬崇舜
從古至今少不了流言蜚語,現在資訊發達的社會中我們尋找的消息又是否正確呢?在接收這些知識來源中,我們深信著,捍衛著,慢慢變的著魔,成為追隨者或許在其他人也眼中,我們可怕,恐怖且不可理喻,但那何嘗不是種幸福呢?在我這一系列的作品中,我參考許多神話,而洛夫克拉夫特的克蘇魯神話體系深深植入我心,所以許多的細節中有洛夫克拉夫特的元素,像是佈滿牙齒的身體,毫無頭緒的裝飾,海洋及宇宙的映象等等.再結合妖言惑眾的魔女,創作出許多許多詭異的先知.
-
靈魂窗口
-
我們的回憶
-
精靈公主
-
朝日奈翼
-
始終果然 E04-008=ROSE
-
レトロポップ・パールミルクティー
-
スキ... キライ... スキ......
-
我很想這樣出發
-
始終果然 E04-007=VENUS
-
我もいっそうの事犬となろう。
-
寧靜的地方
-
太平洋的風
-
凋 02
-
凋 03
-
秋陽
-
数字とリンゴ
-
古代虫と椿
-
秋嵐
-
春嵐
-
ゆらめく世界
-
ナポリタン
-
猫の目覚め
-
狛犬 こ~ま
-
告白
-
機動摩訶薩-翔雲破天式龍息型觀音
-
松花
-
放小孩的狼
-
貓的隱惑
-
if you want to understand today you have to search yesterday
-
Green
春 美穂子
葉がハラハラと舞い落ちる瞬間とそれを見る人の横顔に自分自身の感情や希望、悲しみ等の様々な想いを投影して描きました。感じる想いをそのままに自分軸を大切にしてほしいと言うメッセージも受け取って頂ければ幸いです。
-
KO(幸)福 MANEKINEKO
-
花鳥図
-
冰山-海洋
-
一蓮托生
-
大蛇
-
魔法のランプの静物
西久保 夏紀
アラビアンナイトを連想させるランプをメインに色と(ほんのかすかな)文字で不気味さや奇妙さ、不思議さを表現しています。I painted mainly lamps reminiscent of the Arabian Nights, and used color and (very faint) text to express eeriness, strangeness, and wonder.
-
制限時間
-
黒い日に透明水がわきでた
-
動く立体彫刻
-
ブリーフベイビー
-
Red & Black painting
-
詩集封印
-
兵士
-
サイボーグ
-
沈黙
-
四海兄弟
-
I'm alive.
braincellsinapetridish
Now the world is wandering in darkness.But we have to live.Let us raise our voices and live in the present.
-
片空の金魚
-
girl009
-
ジャブジャブ
-
セイホウケイ デ ツクッタ シロイ チョウコク
-
桜龍
Flower Drop 瀬田 知代
東京の伝統工芸のつまみ細工でつくった龍です 桜と龍が合わさったらさぞかし美しいだろうと思ったのと、つまみ細工の知名度が意外と低いので、もっとたくさんの可能性をひろげたくて、今回の作品をつくりました
-
孤獨地獄
季榆汝
這張圖的靈感來自地獄變芥川有提到孤獨地獄的概念而他也是一個飽受孤獨地獄折磨的人地獄有分三大類根本地獄、近邊地獄以及孤獨地獄我非常喜歡有別於前面兩種的孤獨地獄的概念在孤獨地獄中,不同的靈魂以不同的方式贖罪。贖罪方式是個人的,並非群體。畫中有火山、冰山、石像、森林。我認為最折磨的贖罪方式是直接體驗大自然的循環,由生轉死、由死轉生,像是薛西佛斯的巨石,永無止盡的循環。
-
沒有訊號的地方
-
青春路上
-
月下
-
夢之宴
-
遠離家園
王傳翔
對世界的予取予求,終將導致最糟的後果。到那個時候,我們真的能和想像中的一樣往宇宙去追尋更多的可能嗎?或者我們只能身不由己的漂流在自己建構的幻想中? Endless development in earth will eventually lead to the worst consequences. At that time, can we really pursue more possibilities in the universe as we imagined? Or are we left to float involuntarily in our own constructed fantasies?
-
金魚腦男孩
-
Grounding
-
Centering
MELI
私たち1人1人がMind-Body-Soulのバランスを整えることで自分自身を愛し、「それぞれが美しい存在だ」と他者を愛する。そんな調和に満ちた地球が続くようにという願いを込めました。
-
ホワッ。
-
Crow on Electric cables
braincellsinapetridish
These are connected somewhere.They are important things that must not be disconnected in order to take a breath to live.
-
cutaneous
-
放鬆
-
辛いことがあったら宇宙に投げよう
-
ママの長靴
-
向日葵
-
二百七十八文字の薬師如来坐像(円空仏)
-
月を眺めるトーロロ姫
-
蓬莱より来たる
-
爵士
-
布萊梅樂團
-
戴鱷魚頭骨的女孩
胡乘祥
那個曾經有趣的甚或提供了些保護的鱷魚頭骨,現在摘不下來了。這幅微超寫實的作品耗時十四個工作日。The crocodile skull that was once hilarious and maybe even protective, cannot be removed now.This borderline surrealist piece took 14 working days to be done.
-
晚上的網速
張致遠
你喜歡晚上醒著創作嗎?你晚上偶爾會失眠嗎?基地台無線電資源有限,若有太多人在同一區域上網,網速便有可能變慢。睡覺的尖峰時段,如果你訊號夠強,那你肯定沒有失眠的問題。而我則是在用腦的離峰時段進行創作,文思泉湧、思緒清晰。
-
Isetan Bricks
-
おもいだせない
-
22_04-04
-
22_20-07
-
飛び立つ
-
L-feb 幻想的鉄生物 「八咫烏(ヤタガラス)」
-
ファントムガール1
-
ファントムガール2
-
瞑想
-
THE GAME "MASCARA CUERVO"
-
THE GAME "GRAN DARUMA"
-
肉と霊気#3
-
真夜中の訪問者
-
八重ノ桜
黒蜜
私が考案した「立体花糸かけ」です。花びらが透けて下の花びらと重なると新しい模様が出来ていき、かけ方次第で様々な模様を見せてくれます。八重桜の繊細な花びらと透明感を表現したく制作しました。
-
outdoor table
-
tulip
-
花園
-
千手観音菩薩
-
クジラ
-
無題
-
フラッシュ
-
将棋
-
生活
-
旅路
-
分心
-
啓示
-
#daily_border
-
悪意
鎮西勇夫
成立と不成立 均衡と不均衡 それらが奇妙なバランスで保たれている状態 ”何でもない何か” に幼少の頃から憧れがありました 時代の移り変わりに伴いあらゆる事象が特定されてきていますが 違和感や緊張感を有する “何でもない何か” を意識し制作しています
-
洋なしー雷撃
-
TSUKIHANA 〜月花〜
-
SHIGETU 〜止月〜
-
KAWATAREDUKI 〜彼誰月・新たな旅立ち〜
-
千里の道も一歩から
-
誰が住む
-
継 / TSUGI 103
-
layer
-
綻放
-
真実(絵画)Ⅰ
-
私の育ち—台湾と日本
-
順番に並んで
-
『ボーイ・ミーツ・ガール』
-
Rosette 5
-
夢
-
赤龍 #002
-
はなかえる
-
14:cafe
-
TBD
-
まだとべる
-
HOME TOGETHER
-
吹き寄せ
-
晴
-
来季の種
のぐち あやの
あらゆる自由が主張され、一方で、新たな不自由が生まれる。目紛しい変化に翻弄されながら、それらを自分なりに受け入れ、出遅れまいと、必死でしがみついている。そんな中であっても、いつまでも捉えきれない“自己”を求めて、次は、次こそはと、じっくり咀嚼を繰り返す。
-
手は生き物
-
山が踊る
森川裕也
この作品では元となるモチーフを切断したり、まだらな色彩や模様を施すことによって、作品を見る角度が変わるたびにモチーフが違うものに切り替わっていくことをテーマにしています。ピントがぶれた写真に写った物を別の物に見間違えてしまうように、物や色が重なることで別のものに見間違えてしまうような、視点によって生まれる実像と輪郭との「間/あわい」を表現します。
-
In the sky ー空にー #9
-
#記憶の断片#降りそそぐ#突き刺さる#あちこち
-
御来光
-
創造と破壊
-
Dance
-
Heart
-
Snow
-
鳳凰
-
龍神
-
今日はゆっくりしようかなんて
-
Funny World
-
少女未来さん
-
ドリームキャッチャー子は宇宙へ行きたいんだ
-
だったらいいなが溢れてる
-
束縛
-
複雑なゲーム
-
雲の中の巨人
-
昼間の石畳
-
竜の松の木
-
COLORFUL
春 美穂子
長い年月を重ねてきた証しであるシワは、木の年輪のように刻まれ、自然体で美しく感じる。人間が人生経験を積み 老いていく中、いつまでも毎日が彩り豊かに生きてほしい。そんな思いから希望も込めて幸せな表情を描きました。
-
夜を疾走する
田代ゆかり
版画のコラグラフ技法を用いて制作を行なっています。夜の流れる車の光は、気持ちを高揚させます。暗闇に煌々と輝く光と相まってか夜は無敵の時間のようにわくわくさせてくれます。そんな夜の時間を制作しました。
-
WOMEN
-
May
-
かぶる
-
海の底で
-
THE BIRTH (GENDER/SEX)
-
THE BIRTH (abortion)
-
Mandrills
-
Goodnight Kaiju
-
5 - 24
-
通過壁№24
-
告白 校舎裏
-
金閣を焼かなければならぬ
-
夕陽餘暉
-
台中公園修鞋匠
-
小女孩森林趣
-
時空裂縫
-
蘭馨
-
淤泥之下
-
外帶美饌
-
希望之虹
-
寄生
-
雲上山
-
SLICES
-
回憶景點
-
京都回憶之和服體驗
-
小褲褲超人
-
夢巨人
-
夜裡的販賣機
-
表面
傅郁婷
不是所有人都能夠察言觀色,就像是看見空白的紙,無法知道他真實的表情,只能任憑我想像。 Not everyone can observe expressions, just like seeing a blank piece of paper, unable to know his true expression, only let me imagine.
-
孩子們
-
Biodiversity
-
午時商號
-
『geometric abstract』
アヤノハットリ
儚さと力強さをテーマに和紙とアクリル絵の具を使い、幾何学模様と線画、抽象画で女性を描きました。 Using Japanese paper and acrylic paint on the theme of fragility and strength, the artist depicted women in geometric patterns, line drawings, and abstract paintings.
-
PEACE X LOVE X 不倒翁
-
祥獸屍首
-
李哲凱今天向宇文哲愷告白了嗎?
-
寂刻
-
Quest
黃逸華
About universe, like Socrates mention「I know that I know nothing」. So that's why there is only one corner of the universe you can be sure of improving, and that is your own self.
-
花漾女孩-雙燕歸來
-
silence is gold
溫偉廷
Silence is Gold is one of the works of the Penrose triangle series,Penrose triangle is an imperfect object, but there is a corner with great imagination. There are imperfections between people. We try to find the imperfections and find out the connection between them. We want to use photography and illustrations to help us express our ideas, which can be realistic or abstract.
-
The Face Series Untitled N.1
梁德宇
This series of works exploring the silhouette of the subconscious mind. I focus on the transformation of the extended body, the silhouette memory to the emotions that existed within the objects. This is done by projecting the concept of silhouette memory which is familiar to us into the objects that do not fit into such image.
In attempt to find the projection of the suppressed emotions that were hidden behind the objects as well as its evolved image. These objects are the objects that appeared daily in my room and in the studio. I randomly selected the items and apply its user experience, spatial memory and visual appearance of the objects to re-assemble the contour of the object itself.
A new face has been generated under such state, at the same time, another new face will be formed in its own extension. And in such form can it be regarded as a kind of portrait? Or perhaps a kind of portrait that visualizes the relationship between one’s self and its objects? -
The Face Series Untitled N.7
梁德宇
This series of works exploring the silhouette of the subconscious mind. I focus on the transformation of the extended body, the silhouette memory to the emotions that existed within the objects. This is done by projecting the concept of silhouette memory which is familiar to us into the objects that do not fit into such image.
In attempt to find the projection of the suppressed emotions that were hidden behind the objects as well as its evolved image. These objects are the objects that appeared daily in my room and in the studio. I randomly selected the items and apply its user experience, spatial memory and visual appearance of the objects to re-assemble the contour of the object itself.
A new face has been generated under such state, at the same time, another new face will be formed in its own extension. And in such form can it be regarded as a kind of portrait? Or perhaps a kind of portrait that visualizes the relationship between one’s self and its objects? -
The Face Series Untitled N.10
梁德宇
This series of works exploring the silhouette of the subconscious mind. I focus on the transformation of the extended body, the silhouette memory to the emotions that existed within the objects. This is done by projecting the concept of silhouette memory which is familiar to us into the objects that do not fit into such image.
In attempt to find the projection of the suppressed emotions that were hidden behind the objects as well as its evolved image. These objects are the objects that appeared daily in my room and in the studio. I randomly selected the items and apply its user experience, spatial memory and visual appearance of the objects to re-assemble the contour of the object itself.
A new face has been generated under such state, at the same time, another new face will be formed in its own extension. And in such form can it be regarded as a kind of portrait? Or perhaps a kind of portrait that visualizes the relationship between one’s self and its objects? -
傷痕
-
Burning Blue
-
想いはここに
-
iru
-
黃昏時刻
-
雨中歸途